A Free Template From Joomlashack

A Free Template From Joomlashack

ФБ страница

СУЕТФ

Дугме за осмех на лицу

Сви смо гледали филм Такси у ком онај суманути Француз вози Сталонеа кроз Марсеј и у једном тренутку претиче ТГВ (за неупућене, брзе пруге Француске). Сви смо се питали како, да ли и наши обични аутомобили то могу! Могу, уз помоћ једног обичног, чак смешног гаса!

Систем се зове НИТРО! Шта је нитро, како ради?

Већина љубитеља брзине први пут је видела нитро на малим екранима у филмовима о уличним тркама. Возач би само притиснуо дугме и његов аутомобил би просто, полетео мрачним улицама неког града. Стварно, то је скоро могуће! N20 систем, популарно назван “нитро”, један је од начина да краткотрајно али значајно повећамо снагу мотора. Зависно од самог система и мотора, у тренутку може да се добије 30 или чак много више коња.

Прича о нитру долази из Америке, где су уличне трке на четврт миље популарне већ неколико деценија, најпре илегално, а касније званично организоване на стазама. Са америчког континента су се прошириле и на скоро све остале, па се однедавно одржавају и код нас, под називом Трке на 400 метара. У њима учествују возачи са специјално припремљеним возилима, чије хаубе или пртљажници често крију различите нитро системе. Треба знати да у нормалним, градским условима примена нитра је из пре свега сигурносних услова само теоријски могућа. Једноставно, није могуће наћи дуг и чист правац на којем би имало смисла убризгати екстра снагу свом аутомобилу, а да се при том не угрозе остали, тако да заборавите на идеју да се иживљавате између семафора поред вашег факса.

Како ради? Нитро је, у ствари, азот-субоксид, хемијско једињење кисеоника и азота. На собној температури је безбојан и незапаљив гас. При употреби у аутомобилима, складишти се у течном стању у  боцама под високим притиском од око 50 бара. Снага мотора не зависи од количина горива која се у њега убацује већ и од количине кисеоника неопходне за сагоревање. Убризгавањем азот-субоксида у цилиндар мотора, ослобађа се већа количина кисеоника, што омогућава богатију смешу и боље сагоревање. Другим речима, једноставно доливамо уље на ватру, тј. експлозију која се већ дешава унутар самог цилиндра. Наравно, главни проблем је да ли наш Голф  може да издржи ово! Морали би га додатно опремити бољим кочницама, разним мерачима обртаја, температуре, али би било препоручљиво уградити и рол бар и неке ваздушне јастуке, уколико нам кочнице замени неки стуб или ауто у Булевару. Наравно ту је проблем и увек мрзовољна саобраћајна полиција, коју овом приликом пуно поздрављам, која неће баш са одушевљењем гледати на ваше изливе задовољства.

 


 

Како се користи? Једноставно притисните дугме за осмех на вашој ручици мењача или на обручу волана, по вашој жељи. Систем се активира притиском на дугме, када је папучица гаса притиснута до даске. Довод азот-субоксида треба прекинути пре него што се пусти папучица гаса, а не тек при успоравању. Такође, треба водити рачуна да сказаљка обртомера не оде у црвено, пошто мотор са нитро системом веома брзо постиже убрзање.

Колико би нас коштало ово задовољство? Не рачунајући казне и истрошене гуме, права ситница. Негде око 1000 до 1500 евра за најједноставније уређаје, а они савременији који чак компјутерски контролишу количину убризганог гаса, коштају и до 3500 евра.  Ситница, чак и новог југа можеш да купиш.

Дакле, нитро доноси много, нарочито онима који умеју да га користе. У свакодневној вожњи нема неки смисао, али немојте да претерате.

Још један савет, уколико у току вожње осетите сладуњав укус и чудан нагон за безразложно смејање, то није резултат ваше добре вожње или смисла за хумор. Гас је почео да вам негде опасно цури, а он се користи у медицини као анестетик и у већим концентрацијама изазива гадно гушење!

 
Joomla 1.5 Templates by Joomlashack